BREZ POŠTNINE za naročila nad 50 EUR

5 preprostih korakov supanja za začetnike

5 preprostih korakov supanja za začetnike

5 PREPROSTIH KORAKOV SUPANJA ZA ZAČETNIKE

Supanje (Stand up Paddleboarding oz. stoječe veslanje na deski) postaja vedno bolj priljubljeno. Za suparje začetnike smo pripravili 5 korakov za uspešno supanje, ob upoštevanju katerih se boste izognili začetniškim napakam in ne boste med tistimi, ki zaradi močnega »muskelfibra« ali začetnih neuspehov obupajo.

1. IZBIRA PRAVE SUP OPREME

  • Sup desko izberi glede na svojo višino in težo. Višji/a in težj/a kot si, daljša, predvsem pa širša naj bo deska. Širina supa je namreč tista, ki ti zagotavlja večjo stabilnost ter boljši in lažji začetek.
  • Veslo naj bo po dolžini nastavljivo. Dolžino nastavi na 15-20 cm več od tvoje telesne višine.
  • Za kakovostno suparsko izkušnjo je pomembna tudi dobra dodatna oprema.
  • Poskrbi za zaščito pred soncem: sončna očala, krema, kapa, zaščitna oblačila.
  • Ne pozabi na hidracijo, vedno imej s seboj stekleničko z vodo. 
Za več informacij glede izbire primerne opreme obiščite naš prodajni salon na Verovškovi 60a v Ljubljani, kjer nudimo tudi možnost najema supov.
 

2. DVIG NA SUP

Za lažji začetek izberi mirno vodo (jezero ali mirno morje), ki ima stojno globino.
  • Povzpni se s koleni na sredino deske (tam, kjer je ročaj).
  • Naredi nekaj zavesljajev na kolenih.
  • Ko si vzpostavil/a ravnotežje na kolenih, med počasnim premikanjem supa naprej položi veslo pred sebe (pravokotno na desko), z rokami se opri nanj in vstani. Stopala morajo biti na sredini deske.

 

Če medtem padeš v vodo, se nazaj na sup spraviš po spodnjem postopku: 

 

 

3. RAVNOTEŽJE

Za uspešno supanje je bistven dober ravnotežni položaj. Ob upoštevanju naslednjih napotkov boš hitreje in lažje vstal/a in tudi obstal/a na deski.
  • Stoj na sredini deske, tam kjer je ročaj. S tem zagotavljaš, da deska plosko leži na vodi (ne tone s sprednjim ali zadnjim koncem). 
  • Noge drži v širini ramen, stopala obrnjena rahlo navzven, teža je enakomerno razporejena na obe nogi, v centru. 
  • Kolena so rahlo pokrčena in v bolj nemirni vodi delujejo kot amortizerji.
  • Boki so uravnoteženi nad koleni.
  • Pogled je usmerjen naravnost naprej.
 

4. PRAVILNO DRŽANJE VESLA

Veslo je tvoja tretja oporna točka, ki ti lahko pomaga ob morebitni izgubi ravnotežja, zato je pomembno, da ga znaš pravilno uporabiti.
  • Veslo vedno drži z obema rokama.
  • Če začneš izgubljati ravnotežje, se znižaj in z veslom v vodi poskušaj ponovno vzpostaviti ravnotežje. Nižje ko boš in bolj ko boš dal/a veslo na stran, lažje bo.
  • Veslo obrni tako, da je lopatica zapognjena v smeri nosa supa (naprej).

 

5. PRAVILEN ZAVESLJAJ NAPREJ

Ko si uspel/a vzpostaviti in obdržati ravnotežje na supu in v roki pravilno držiš veslo, te od uspešnega in udobnega supanja loči le še pravilen zavesljaj. Takšen, ki ti bo zagotovil največjo moč in hitrost, z najmanj vložene energije. Pri tem upoštevaj: 
  • Roke so samo vzvod tvoje moči, glavna moč zavesljaja izhaja iz večjih in močnejših mišic hrbta in trebuha
  • Ramena so povezava med veslom in hrbtnimi mišicami. Biti morajo sproščena, z odpiranjem prsnega koša in usmerjanjem spodnje rame naprej in zgornje nazaj omogočiš daljši zamah.
  • Veslo, z lopatico pravokotno na smer premikanja, porini v vodo, nato pa z rotacijo bokov in ramen, sebe in sup povlecit naprej (kot pri smučarskem teku, ko po vbodu palice sebe porineš naprej, ne palice nazaj).
  • Za dvig vesla iz vode, zapestje spodnje roke in palec zgornje roke zavrti naprej. 
  • Pri veslanju si zapomni pravilo: manj kot boš šprical/a, manj boš »švical/a«.

 Video s prikazom pravilne tehnike zavesljaja naprej si lahko ogledate spodaj:


Verjamemo, da boš ob upoštevanju teh 5 korakov užival/a v supanju in postal/a del naše velike družine. Lahko pa nas pokličeš na 040 867 867 in se dogovoriš za kratek brezplačen tečaj supanja na Zbiljskem jezeru.

Kaj iščete?

Vaša košarica