BREZ POŠTNINE za naročila nad 50 EUR

5 preprostih korakov supanja za začetnike

5 preprostih korakov supanja za začetnike

SUPanje, (Stand up Paddleboarding oz. stoječe veslanje na deski) postaja vedno bolj priljubljeno. Za SUP začetnike smo pripravili 5 korakov za uspešno SUPanje, ob upoštevanju katerih se boste izognili začetniškim napakam in ne boste med tistimi, ki zaradi močnega »muskelfibra« ali začetnih neuspehov obupajo.

1. Korak: IZBIRA PRAVE OPREME za SUPanje:

  • SUP desko izberite glede na svojo višino in težo; višji in težji kot ste, daljša, predvsem pa širša naj bo deska; širina SUP-a je namreč tista, ki vam zagotavlja večjo stabilnost in boljši in lažji začetek. Izbira tukaj
  • SUP veslo naj bo po dolžini nastavljivo; dolžino nastavite na 15-20 cm več od vaše telesne višine. Ponudbo vesel lahko preverite na https://wasup.si/collections/sup-vesla .
  • Zaščita pred soncem; sončna očala, krema, kapa, zaščitna oblačila, ne pozabite niti na hidracijo; zdravje naj bo na prvem mestu.

Za več informacij glede izbire primerne opreme obiščite naš prodajni salon na Verovškovi 60a v Ljubljani, kjer nudimo tudi možnost najema SUPov.

2. Korak: DVIG NA SUP:

Za lažji začetek, izberite primerno (mirno) vodo, ki ima stojno globino.

  • Povzpnite se s koleni na sredino deske (tam, kjer je ročaj).
  • Napravite nekaj zavesljajev na kolenih.
  • Ko ste vzpostavili ravnotežje na kolenih, med počasnim premikanjem SUPa naprej, položite veslo pred sebe, pravokotno na desko, z rokami se oprite nanj in vstanite; stopala morajo biti na sredini deske.

 

Postopek dviga na SUP po padcu z njega si lahko ogledate tudi na videu

3. Korak: RAVNOTEŽJE:

Za uspešno SUPanje je bistven dober ravnotežni položaj. Ob upoštevanju naslednjih napotkov boste hitreje in lažje na deski vstali in tudi obstali:

 

  • Stojte na sredini deske, tam kjer je ročaj; s tem zagotavljate, da deska plosko leži na vodi (ne tone s sprednjim ali zadnjim koncem). 
  • Noge držite v širini ramen, stopala obrnjena rahlo navzven, teža je enakomerno razporejena na obe nogi, v centru. 

 

pokrcena kolena na supu

 

  • Kolena so rahlo pokrčena; v bolj nemirni vodi delujejo kot amortizerji.

 

 

  • Boki so uravnoteženi nad koleni.

 

           

 

  • Pogled je usmerjen naravnost naprej.

 

 

4. Korak: PRAVILNO DRŽANJE VESLA:

Veslo je vaša tretja oporna točka, ki vam lahko pomaga ob morebitni izgubi ravnotežja, zato je pomembno, da ga znate pravilno uporabiti.

 

  • Veslo vedno držite z obema rokama.
  • Če začnete izgubljati ravnotežje, se znižajte in z veslom v vodi poskušajte ponovno vzpostaviti ravnotežje; nižje ko boste in bolj ko boste dali veslo v stran, lažje bo.
  • Veslo obrnite tako, da je lopatica zapognjena v smeri nosa SUP deske (naprej).

 

 

5. Korak: PRAVILEN ZAVESLJAJ NAPREJ:

 

Ko ste uspeli vzpostaviti in obdržati ravnotežje na SUPu in v roki pravilno držite veslo, vas od uspešnega in udobnega SUPanja loči le še pravilen zavesljaj. Takšen, ki vam bo zagotovil največjo moč in hitrost, z najmanj vložene energije. Pri tem morate upoštevati:

 

  • Roke so samo vzvod naše moči, glavna moč zavesljaja izhaja iz večjih in močnejših mišic hrbta in trebuha. 
  • Ramena so povezava med veslom in hrbtnimi mišicami; biti morajo sproščena; z odpiranjem prsnega koša in usmerjanjem spodnje rame naprej in zgornje nazaj omogočite daljši zamah.
  • Veslo, z lopatico pravokotno na smer premikanja, porinite v vodo, nato pa, z rotacijo bokov in ramen, sebe in SUP povlecite naprej (kot pri smučarskem teku, ko po vbodu palice sebe porinemo naprej, ne palice nazaj).
  • Za dvig vesla iz vode, zapestje spodnje roke in palec zgornje roke zavrtite naprej. 
  • Pri veslanju si zapomnite predvsem: Manj kot boste špricali, manj boste »švicali«.

 Video s prikazom pravilne tehnike zavesljaja naprej si lahko ogledate tu

Verjamemo, da boste ob upoštevanju tih 5 korakov v SUPanju uživali in postali del naše velike družine. Lahko pa nas pokličete na 040 867 867 in se dogovorite za kratek brezplačen tečaj supanja na Zbiljskem jezeru.

Kaj iščete?

Vaša košarica